Η ένοικος του 2ου Ορόφου

Ήρθε η ώρα ο  ROYGBIV να συναντήσει την ένοικο του 2ου ορόφου η οποία θα τον βοηθήσει να πάρει άλλα δύο χρώματα, αν περάσει τις δοκιμασίες που θα του βάλει.

Η κυρία του 2ου ορόφου είναι η Mrs Hope και οι δοκιμασίες που θα του βάλει έχουν σχέση με τον 3ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης “Καθαρό Νερό και Αποχεύτευση”.

1η Δοκιμασία : Γιατί είναι το νερό σημαντικό;

Το νερό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο στη ζωή του ανθρώπου. Γιατί όμως; Τα παιδιά καλούνται να αναφέρουν τους λόγους που θεωρούν σημαντικό το νερό. 

Οι απόψεις όλων των παιδιών “ανεβαίνουν” σε ένα padlet.

Έγινε με το Padlet

2η Δοκιμασία : Εξοικονομήστε και καθαρίστε το νερό!

Η δραστηριότητα χωρίζεται σε δύο μέρη. Χωριζόμαστε σε ομάδες, συνεργαζόμαστε με άλλα σχολείο και σκεφτόμαστε και ζωγραφίζουμε : 

Λόγους στους οποίους γίνεται σπατάλη του νερού και τρόπους με τους οποίους γίνεται εξοικονόμηση του. (Το ένα σχολείο αναφέρει – ζωγραφίζει τους λόγους και το άλλο τους τρόπους εξοικονόμησης).

Οι προτάσεις – ζωγραφιές ανεβαίνουν σε ένα padlet.

Έγινε με το Padlet

Σε ένα συνεργατικό έγγραφο αναφέρουμε τρόπους που μπορούμε να καθαρίσουμε το νερό και να το διατηρήσουμε καθαρό. Τα παιδιά πειραματίζονται σε προτάσεις που κάνουν οι εταίροι και καταλήγουν σε συμπεράσματα. Για να δείτε το έγγραφο με τις προτάσεις πατήστε πάνω στην εικόνα.

Σώστε το νερό με το Beebot

 

Δημιουργούμε και ένα συνεργατικό παιχνίδι “Σώσε το νερό με το Beebot”. Παίζεται όπως το φιδάκι και η πίστα του παιχνιδιού είναι από ζωγραφιές όλων των συνεργαζόμενων σχολείων.

Σώσε το νερό με το microbit

Σύμφωνα με τα παιδιά, σπατάλη νερού γίνεται όταν πλένουμε τα χέρια μας ή τα δόντια μας που αφήνουμε τη βρύση να τρέχει. 

Τα παιδιά του 8ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας σκέφτηκαν έναν τρόπο για να χρησιμοποιούμε λιγότερο νερό σ’ αυτές τις περιπτώσεις.

Φτιάξαν ένα χρονόμετρο στο microbit για να παίξουμε ένα παιχνίδι. Μόλις ακουστεί η μελωδία του θα πρέπει τα παιδιά να έχουν τελειώσει με το πλύσιμο των χεριών. Όποιο παιδί το καταφέρει είναι νικητής.

Μεταφέραμε τον κωδικό που έφτιαξαν στο microbit και ξεκινήσαμε. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος!

Ας παίξουμε μουσική με το νερό

Βάλαμε σε 5 όμοια ποτήρια νερό (διαφορετική ποσότητα). Στη συνέχεια αριθμήσαμε τα ποτήρια και γράψαμε μουσική με τους αριθμούς. Τα παιδιά χτυπούσαν τα ποτήρια σύμφωνα με την “παρτιτούρα” που είχαν. Παρατήρησαν πως ο ήχος που βγαίνει από τα ποτήρια δεν είναι ο ίδιος.

Σε μια διαδικτυακή συνάντηση που είχαμε με τους εταίρους παίξαμε μουσική όλοι μαζί! Το κάθε σχολείο έδειχνε την παρτιτούρα του και τα υπόλοιπα έπαιζαν το “μουσικό κομμάτι”

 

 

Αφού πέρασαν τα παιδιά όλες τις δοκιμασίες  ο ROYGBIV βρήκε άλλα δύο χρώματα!